رهایی جسمانی بازیگر در سیستم استانیسلاوسکی

رهایی-جسمانی-بازیگر-در-سیستم-استانیسل

رهایی جسمانی بازیگر در سیستم استانیسلاوسکی

رهایی جسمانی بازیگر در سیستم استانیسلاوسکی

یکی از عناصر پر اهمیت و بایسته ی <سیستم> پرورش هنرپیشگی استانیسلاوسکی که بی آن آفرینش به دشواری انجام خواهد پذیرفت <رهایی جسمانی> یا<رهایی عضلانی> است و بی گمان کامیابی بازیگر در کاربرد مجموعه ی تکنیک روانی سیستم استانیسلاوسکی پیش از هر چیز بایای تسلط بر تکنیک برونی و پذیرش تمام و کمال این عنصر بنیادی است.

آن چه از فرایافت عنصر<رهایی جسمانی> می توان به گونه ای چکیده در خاطر سپرد گریز از کشش و فشار جسمانی کنترل و چیرگی ناخود آگاهانه بر خویشتن و تطبیق درونی و برونی اُرگانیزم با هدف های زیستی نقش و نمایشنامه است.

رهایی جسمانی بازیگر در سیستم استانیسلاوسکی

 

حرکت و عمل جسمانی همواره توجه بسیاری از هنرمندان و پژوهشگران تئاتر را به

خود جلب کرده است و نظرات و سلیقه های گوناگونی را در این میان پدید آورده است.

چنان که اکنون در بسیاری از هنرکده ها و دانشکده های بازیگری جهان پرورش و تمرین های جسمانی جایگاهی پر ارج در پهنه ی گسترده ی آفرینش صحنه ای به شمار میرود و دستاورد های گران قدری نیز به همراه آورده است.

اکنون ببینیم توانایی بازیگر بر حرکات طبیعی نقش و واکنش های حقیقی اُرگانیزم چگونه در سه بخش سازمان میابد و هموندی نزدیک میان اعمال درونی و برونی پدید می آورد:

( برای دیدن توضیحات هر مورد روی آن کلیک کنید )

1- فشار جسمانی

2- آزادی جسمانی

3- توجیه جسمانی


مطالب مرتبط مفید

توانایی بازیگر بر حرکات طبیعی نقش

متد استانیسلاوسکی و استیل برشت آموزش بازیگری

آموزش بازیگری توانایی جسمانی

توانایی بازیگر بر حرکات و واکنش های طبیعی نقش چگونه در آزادی جسمانی سازمان میابد

توانایی بازیگر بر حرکات طبیعی

1 دیدگاه برای “رهایی جسمانی بازیگر در سیستم استانیسلاوسکی

  1. اشتراک‌ها: انگیزه بازیگری - آموزش بازیگری فراخوان تست بازیگري +نکات بسیار مهم استانیسلاوسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *